ikona maila  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.        ikona telefonu  +48 609 783 569

Jakie meble powinny się znaleźć w domowym gabinecie?

Od kilku lat praca zdalna staje się coraz częstszą formą wykonywania obowiązków zawodowych. Osoby, które mają biuro w domu, powinny zadbać o wygodę pracy. Dobrze, jeśli w mieszkaniu czy domu znajduje się dodatkowe pomieszczenie, w którym można urządzić gabinet. W innym przypadku dobrym pomysłem będzie wygospodarowanie przestrzeni w sypialni albo w salonie, w której powstanie kącik biurowy. Jakie meble powinny się tam znaleźć?

 

domowe biuro

Biurko gabinetowe, czyli najważniejszy mebel w miejscu pracy 

Aby domowe biuro było wygodne i funkcjonalne, nie może w nim zabraknąć kilku mebli. Przed wyborem komody z szufladami czy witryn warto poświęcić nieco uwagi najważniejszemu elementowi do tego pomieszczenia, czyli dużemu biurku gabinetowemu. To właśnie ono zaraz obok foteli pełni najważniejszą funkcję w miejscu pracy, a do tego wpływa na ergonomię. Wybierając je, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na to, aby było dopasowane do wzrostu. Oprócz tego ważne jest też to, aby było wystarczająco szerokie.

Powinny się na nim zmieścić niezbędne akcesoria do pracy, na przykład: komputer, lampka oraz różnego rodzaju akcesoria i organizery czy dokumenty. Dobrze też wybrać model wyposażony w półki lub szuflady, co pomoże w utrzymaniu porządku w miejscu pracy. Nie sposób nie wspomnieć również o tym, że warto zdecydować się na kupno takiego mebla, który będzie pasował do wystroju pomieszczenia.

 

Czego jeszcze nie może zabraknąć w domowym biurze? 

Biurko jest podstawą dobrze zorganizowanego domowego gabinetu. Możemy jednak wymienić jeszcze kilka mebli, w które warto wyposażyć to pomieszczenie. Niezwykle ważny jest oczywiście fotel, który również powinien być dobrany do wzrostu, a do tego dopasowany do wysokości biurka. Dobrze wybrać model z podłokietnikami i podparciem głowy. Porządek jest czynnikiem, który sprzyja higienie pracy oraz skupieniu. Właśnie dlatego odwiedzając sklep z meblami, warto zastanowić się nad zakupem witryny z szufladami albo komody.

Kupno takich produktów może się okazać szczególnie przydatne dla osób, które w pracy korzystają z  dużej liczby segregatorów, notatek czy dokumentów. Ciekawą alternatywą jest biblioteczka dębowa, która z pewnością będzie się świetnie prezentować w każdym pomieszczeniu, a do tego w zależności od potrzeb i upodobań można na niej ustawić również książki czy inne przedmioty codziennego użytku, które nie są związane z pracą.